Dag 2 – Presentera min hund (Ziggy Stardust)

Ziggy, kom till mig på sin åttaveckorsdag. Då hade han åkt från kallaste Norrland tillsammans med sin uppfödare och en hel del andra hundar till Månkarbo utanför Uppsala. Jag och pappa åkte dit lite för tidigt och mötte uppfödaren, som för övrigt är världens bästa och som jag är så tacksam för att få ha hundar från.
Lilla Ziggy, eller Vitterklippens Tabasco var så liten så liten då han kom ur bilen. Ett litet tvåkilos knytt som började med att bajsa på golvet.
.
Nu är Ziggy way beyond 2 kg och en stadig herre på 10 kg och 15 månader. En mycket fin, läraktig och följsam herre. Dock blir man otroligt tokig på skällandet men då är det tur att han charmat in sig hos mina föräldrar, annars hade det blivit blocket (skämt).
Vi satsar på att komma igång och tävla lite, om Ziggy aldrig kommer dit så trivs han nog med att bara vara knähund, ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0