Aussie & Aussie

Smeknamnet Aussie, ett slangord som syftar på invånarna i Australien men även två olika hundraser.
.
Den första, Australian Shepherd är en vall och numera godkänd brukshund från Amerika. En otrolig charmig ras som jag gärna skulle valt om det inte vore för pälsen, då min mamma är allergisk. Men får jag chansen någon gång ska en sådan aussie få bosätta sig i min flock.
.
Den andra är såklart min egen ras. Australisk terrier. En allt i allohund från Australien. Det är rasen som mitt bloggnamn fokuserar på även om det nog är lätt att få tankarna förda till Australian Shepherd.

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack tack!!

2011-01-08 @ 22:23:27
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: julia

Heej,

Jo, nog ska han allt tycka att det är trevligt vid mattes vänstra sida om jag slänger i honom massa godis haha ;) Går ganska bra för tillfället, eller det går iallafall framåt med fotposition.



Men så fort det är dags att ta ett steg framåt så "tappar" han kontakten med mig. lockar jag på uppmärksamhet så sätter han sig ner igen ;( Några tips på hur jag kan få honom att hålla kontakten även när vi ska framåt och inte bara sitta still?

2011-01-08 @ 23:58:33
URL: http://freestylefroken.blogg.se/
Postat av: julia

Känner att det blir lite träning imorrn och ska ha med mig kameran ut :)



Ska försöka mig på det igen, och fungerar det inte imorrn alls, så får du allt förklara lite :) haha



Men Tack!

2011-01-09 @ 00:52:41
URL: http://freestylefroken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0