att bjuda beteende!

Jag märker att ju mer vi tränar fotgående, ju mer bjuder Ziggy på det ute. Under de mest oväntade störningarna.
Som ni redan hört så har vi kört fot vid 55ans dundrande trafik.
.
Idag tog jag med mig min svarta lilla klicker ut tillsammans med gottepåsen för att öva kontakt. Redan 100 meter hemifrån kom perfekt störningsträning i form av lekande barn. Ziggy som älskar barn vill såklart fram och leka. Jag står och håller honom tills han söker kontakt, klick och sedan den obligatoriska godisen.
Vi höll på så ett tag tills vi var cirka 2 meter från barnen då Ziggy istället gick upp i fotgående och vi passerade barnen så! 
En glad matte gav sedan ett fri noskommando och massor med godis. Det här kommer inte bli några problem bara vi fixar hundarna.
.
Där har jag en ide, faktiskt! Att jag ska sno ett tips jag fick på rallylydnaden att vid första kontakt med mig på träningsplanen så belönar jag som vi själva julafton. Detta ska förhoppningsvis göra att Ziggy söker kontakt med mig oftare och oftare och jag liksom blir hans centrala mittpunkt. Det är tänkt så i alla fall.
.
Nu längtar jag bara på våren så vi kan gå ut och träna utan att man förfryser fingrarna när man ska ge godis! ^^

Kommentarer
Postat av: pimpXprincess

Trodde att jag kommenterade det här förut, men tydligen inte :O HEJA ER!



Svar: Grattis till flytten! :) Är du serious angående Mille?

2011-01-25 @ 02:42:03
URL: http://www.pimpxprincess.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0